0

Този полезен плод рядко получава вниманието, което заслужава, макар че е изключително здравословен!

Червените боровинки – малки, но силни по действие, може да се окажат ключът към по-добра памет и защита срещу деменция. Екип учени от Университета на Източна Англия във Великобритания е установил, че редовната консумация на червени боровинки ежедневно подобрява паметта, помага за забавяне на деменцията и дори води до по-ниски нива на „лошия“ холестерол.

В изследването са участвали 60 здрави души, които са били наблюдавани 12 седмици.

През този период половината са приемали прах от червена боровинка всеки ден, а останалите са получавали плацебо. Резултатите са показали, че хората, които са приемали червени боровинки, имат по-добра памет за ежедневни събития, по-добро мозъчно кръвообращение и спад в нивата на „лошия“ холестерол.

Д-р Дейвид Вазур, който ръководи проучването, споделя, че това е едно от първите изследвания, които разглеждат дълготрайния ефект на червените боровинки върху умствените способности и мозъчното здраве. По думите му, резултатите са „много окуражаващи“ и могат да дадат основа за бъдещи проучвания на влиянието на червените боровинки и подобни плодове върху мозъка.

Червените боровинки са ценени заради способността си да неутрализират свободните радикали в организма – благодарение на своите антиоксиданти като витамин C, витамин E и флавоноиди. Освен това са източник на фибри, които подпомагат храносмилането и подкрепят здравето на пикочните пътища.

Възможно е именно тези малки плодове да крият важна тайна за опазване на ума и тялото ни занапред!

Понякога най-обикновените храни могат да имат неочаквано силно влияние върху здравето ни. Червените боровинки явно са един такъв пример.


Харесайте и Споделете с вашите приятели!

0
informativno-admin

0 Comments

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *